lördag 19 mars 2011

Köket 4

Etapp 1 är nu nästan helt klar...jag ska bara måla dörren in till vardagsrummet och sätta en sockel ovanför garderoberna... Sen hoppas jag kunna lägga ett nytt golv också!!


Jag ville ha väggarna ljust grå till all den vita panelen.



Jag hade en massa vit väggfärg hemma och min äldsta dotter Jonna hade kvar lite mörkgrå sen hon målat sitt kök. Mycket vitt och en liten skvätt mörkgrå blandades till en vacker ljus pärl-grå.


Adjö till de gamla blå tapeterna som satt i köket när jag köpte huset.


Först med en liten pensel runt kanterna och sen med en 10 cm mjuk filtroller.
Det täckte bra efter två strykningar.


Ljust och härligt!!
Men ett nytt golv vore ju inte helt fel...eller hur!



Etapp 2

Röriga pysselkök innan jag plockat undan.


bort med alla miljoner prylar och möblerna så det går att jobba.


Jag har en ny idé om hur denna delen av köket ska bli.
Pysselbordet ska bort och en sittbänk ska byggas.
Jag började med att skruva fast reglar på golvet och väggarna.


Sen byggde jag ett skelett som är stadigt och hållbart för att kunna sitta på.


En gammal garderobsdörr blev en bra sittyta och en bit av ett havererat skrivbord blev ena sidans ryggstöd. Tanken är att man ska sitta där och spana ut över ängarna sen.


Sågade ur i sittskivan så värmen från elementet ska kunna spridas ordentligt.


Så några bitar som blev över när jag la nya golvet i hallen för att bygga en snygg front.
Det gamla skrivbordet bestod av många delar jag sparat så det blev också en fin lucka.
Det är ju bra att kunna komma in under och gömma saker...eller sig själv!
I morgon ska allt målas.
Natti natti.

Kram Lena!

3 kommentarer:

  1. Tack för titten .. =)
    Oj va du fixar och donar .. blev ljust o fint i hallen .. =)

    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig Lena. Vi måste snart komma o se hur huset utvecklats.. Allt jag sett hitentills har ju varit otroligt fint..KVINNA KAN ja det kan man verkligen säga om dig. Har du tid får du gärna komma ner o hälsa på o även visa stolarna.. kramiz från din namne

    SvaraRadera
  3. Åh, så duktig du är och så fint det blir! Tänk, vad man kan förändra med färg!

    Smart idé framför fönstret i köket!
    Ha en skön söndag!
    Lisa

    SvaraRadera