fredag 4 mars 2011

Köket 2

Hej Kök...mitt underbara StökKök!
Detta rum har haft så många funktioner i vårt liv här hemma.
Här gör vi nästan allt...utom äter!  Njaa...riktigt så är det kanske inte men nästan.
Men vi äter alla "riktiga" måltider i Vardagsrummet där vi har ett stort matsalsbord och lite mer "ordning".
Köket har vi istället inrett mer som en pysselverkstad. Här lagar vi mat och bakar så klart men här gör också Joy och Josef sina läxor, vi målar tavlor, vi skapar nya inredningsdetaljer, jag gör decopage på krukor, jag målar barnmöblerna, en hund och två katter leker och ett marsvin bor här i Köket.



Men ny blåser förändringens vindar in med våren och allt "pysselmaterial" måste flyttas undan så jag kan komma åt att måla väggar, tak, panel och skåp.


Så undan i lådor ute i förrådet med snäckor och stenar, med pärlor och fjädrar, med penslar och färger, med papper och pennor, med tyger och symaskin, ja, med alla miljoner småplocksaker som fyllt sin funktion i mitt "PysselKök"



Nu känner jag mig duktig och flitig som hunnit få undan en liten del i alla fall.

Men ikväll ska vi hem till min äldsta dotter och äta Tacos, så nu får det vara för idag!!!

Kram Lena!


1 kommentar:

  1. Vad månde väl bliva av detta kök?!:) Du verkar vara flitig som en myra! Oj, vilken energi!!!

    Ha en fin kväll!
    Lisa

    SvaraRadera