lördag 18 juni 2011

Väggmålning 1

Jag har varit hemma hos en kompis och gjort en väggmålning till hennes dotter. Att få måla ett stort motiv på en hel vägg är galet roligt, tycker jag och nu har jag haft kul med det här i fyra dagar. 





Hur gör man då?

      Den lilla flickan som bor i rummet är 8 år och önskade sig en miljö med djur. Rummet hade en mörklila fondvägg som var den stora vägg rakt fram när man kom in i rummet. De andra väggarna var vita och lite slitna, så de skulle också fräschas upp.

 
 Jag började med att måla över den mörklila väggen med vit väggfärg två gånger.


 Målade de andra tre väggarna i en ljus rosa-lila nyans som den lilla flickan älskade.


 Målade en röd-rosa solhimmel, vita moln och en rand av berg i horisonten.


 Det stora ljuslila trädet växer fram...


 ...och en ekorre sätter sig på en gren och mumsar på en nöt.



 Ett litet rådjur tittar fram bakom trädstammen...


 ...och en häst betar förnöjt borta på ängen.


 En vildhäst stannar upp...


 ...och två små kaniner blir kära.


 En liten marsvinsfamilj var det den lilla flickan mest ville ha.


 Några extra träd för att få en helhet i motivet.


 Jag fixar det sista på målningen...


 ...och avslutar med att sätta på glitter på djuren och träden. För att höja effekten ytterligare sätter man en taklampa med spotlights som lyser på motivet...då glittrar det så fint som en liten flicka vill ha det.


Jag håller på att starta ett företag och kommer att sälja väggmålningar, motivmålade barnmöbler och annat till barnrummet, både till hem och till företag.
Besök min hemsida www.melotimo.se och hör av er om ni vill.

Kram Lena!


1 kommentar:

  1. Oj, så duktig du är och säkert blev den lilla flicka jätteglad åt sin fina vägg!
    Lisa

    SvaraRadera