lördag 4 juni 2011

Ateljé

Jag behöver en Verkstad och en Ateljé...så mycket är på gång nu och jag behöver mycket mer plats än vad jag kan hitta här hemma. Att vinterbona och bygga till lite på uthuset var en idé...men det skulle bli ganska dyrt och innebära en massa byggjobb hela sommaren. Jag har varken tid ellet pengar...så en annan lösning behövdes snabbt.
Jonna...min älskade dotter...har en stor gård bara några kilometer från mig och där finns hur mycket plats som helst. Hon erbjöd mig att vara där. Jag blev naturligtvis jätteglad och satte genast igång att fixa till där.

Den enorma ladan var ombyggd till snickeri när Jonna och Kristoffer köpte gården och i denna änden hade man byggt ett kontor en trappa upp med stora fönster ut mot snickeriet...precis som fabriker förr i tiden...riktigt häftigt!


Familjen som bodde efter snickaren använde inte snickeriet och därmed inte heller kontoret...detta fungerade nu som ett musikrum för deras tonåringar och det var ju också bra eftersom det är isolerat och uppvärmt på vintern.
Färgsättningen var väl inte direkt vad vi gillar så...


....en snabb ommålning i mjuk ljusrosa gav genast rummet en underbar känsla som kommer att ge mig den inspiration jag behöver för mina projekt.

Jag bar upp de färdiga Barnstolarna och ställde vid de stora fönstren som vetter ut mot snickeriet.


Ett platsbyggt jättearbetsbord fanns redan och med en ny vit vaxduk blev det sååå fint.


Arbetet är redan igång här i Ateljén och det första projektet är "Krukor"

De ska målas vita, två gånger på utsidan och två gånger på insidan.

De blir verkligen fina med ny färg...redo för decopage.


Under Ateljén finns Verkstan...den del av det tidigare snickeriet som jag kommer att använda. Här kan jag såga, slipa, sprutmåla och sånt som yr omkring och skitar ner. En trappa upp i Ateljén kan jag finmåla motiven på möblerna, väggskivorna och barnhörnorna utan det blir dammigt.
Perfekt...I love it! 

Här är Verkstan med trappan upp till Ateljén.
Underbart...eller hur!!!

Nu är det ju sommar och solen skiner varmt så de första verkstadsjobben kan jag göra utanför.
TACK Jonna och Kristoffer!

Kram Lena!

1 kommentar:

  1. Vilken drömateljé!!! Tänk, att ha så mycket utrymme för alla projekt, ja, det behöver du ju verkligen så mycket fint som du fixar med! Så spännande med krukorna!!!

    Ha en härlig söndag och fortsatt lycka till med ateljén!
    Lisa

    SvaraRadera