onsdag 15 juni 2011

Getingbo

En geting i brallan...kan vara en spännande överraskning...eller ett roande skådespel för eventuella åskådare!
Mina snickarbyxor var superdammiga när grusgången var klar så jag hängde dem ute på altanen. Nån vecka senare var det dax för ett nytt utomhusprojekt och jag hoppade käckt i snickarbyxorna...tryckte foten genom byxbenet och ut for en ilsken geting...tätt följd av sin egenhändigt salivsnickrade lilla enrummare...jag kom också ur brallorna ganska kvickt...visste ju inte om han hade sin familj kvar där inne!



Det lilla getingboet har just ramlat ur och ligger på golvet framför mig.


Jag la upp det trasiga bodelarna på bordet, tog kort och bad getingen om ursäkt


Ett par dagar senare hade han byggt ett nytt litet hus på mina regnbrallor där ute på altanen...


...ett imponerande finsnickeri...runda väggar har jag inte vågat ge mig på...än!!!


Så, mitt råd är...använd brallorna ofta eller häng dem inne...annars kanske getingen hinner bygga flerfamiljshus.

Kram Lena!

1 kommentar:

  1. Ha-ha! Jisses, så det kan bli! Antar att du uppförde en sällsam "getingdans" där! Hoppas att du slapp bli stungen!!
    Ja, det gäller nog att se igenom sina grejor när man bor på landet - här är det liv och rörelse lite varstans!
    Lisa

    SvaraRadera