tisdag 8 juli 2014

SommarAltan del 2 Hämta virke

Nästa transport stod på agendan...idag, virke. Det är massor som måste räknas ut mängden av, köpas och fraktas hem innan man kan börja bygga

 Vår kära bil fick vad den tålde när vi hämtade cementplintarna och den har heller ingen dragkrok så idag fick vi låna min dotters bil och släpkärra.

 Vi köpte 7 långa stolpar, 8 feta bärlinebalkar, 12 småfeta bärbalkar och 56 bredtjocka trallbrädor. Vi delade upp det på två körningar för att inte sabotera min dotters bil också. 

 Josef körde sitt gympass hemma idag när han lastade och bar alltihop. Vi la ut några brädbitar på gruset och la allt virket på dem så det inte skulle ligga direkt på marken.  

 Ivriga att börja med någonting, satte vi fast en fet bärlinebalk nederst på husväggen där vi sågat av lockbrädorna innan. 

 Över den skruvade vi sen en småfet bärbalk. Detta gjorde vi för att det är så det kommer att se ut under altangolvet sen och då är det bra om det är så mot husväggen också...tycker jag. 

 Längst upp satte vi sen en trallbräda för att definiera var altangolvet sen kommer att vara. 

Och jag kämpade med att vila min onda arm, med hjälp av glass i ryggläge.


Kram Lena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar