torsdag 26 maj 2011

Vild eller tam

Hej igen...tiden har rusat iväg och jag har varit upptagen av en rolig kurs som lärt mig massor. Nu är jag här igen och hoppas hinna med att fixa lite hemma så jag har något att visa på bloggen.
Idag har jag letat upp några roliga bilder på de mer eller mindre vilda djuren som rör sig i våra trakter.


Den söta lilla igelkotten kom traskande över vår gräsmatta en kväll...

...men när jag traskade efter blev han blyg och förvandlade sig till en sticksig taggboll.



För ett par år sen kom en tjäderhöna gående och hälsade på varje vår....

...och stannade i vår trädgård några dagar och var gosig och tillgiven.



Nyfikna kossor finns det gott om här på landet...

...och de är ju inget särskilt för oss, men kanske mysigt för en storstadsbo.



Och vad väntar en sån här herre på?
Det kan man undra!

Kram Lena!

1 kommentar:

  1. Ja, tänk att maj alltid går så snabbt förbi! Annat är det minsann med november....!:)

    Så många härliga djur ni har omkring er!
    Ja, vad katten väntar på kan man ju bara gissa...!
    Ha fortsatta sköna majdagar!
    Kram
    Lisa bland flyttkartongerna

    SvaraRadera