lördag 7 maj 2011

Grusgång

                                                         Idag är grusgången klar!

En gång i tiden har man lagt en fin gång av betongplattor från grinden upp till huset men det var nästan helt överväxt nu. Jag har en hel hög smågrus kvar så en grusgång upp till huset kanske skulle bli fint.




Josef och jag började förra helgen med att spätta upp plattorna.


Ett tungt arbete men en baggis för oss...starkast i världen!


Sen började jag gräva...Josef tröttnade och efter en stund tröttnade jag också.


Nu idag, efter en vecka på skolbänken, fick jag ny energi och tog ett stadigt tag i spaden igen.


Allt gräs är bortgrävt och gången är tilljämnad med kratta.


Några rosor fanns i grästuvorna och nu står de så fint i en rabatt längs staketet.


Rullade ut plast på gången som förhoppningsvis ska hålla växtligeten borta. Vill inte behöva ränsa ogräs i grusgången hela somrarna.


Platta ut och jämna till.


Det blev många kärror innan plasten var helt täckt och mina armar värkte.


Jag la på grus på hela gången innan jag släppte spaden för idag. Men det är bara ett tunnt lager nu så jag måste lägga på mer imorgon så inte plasten syns så fort man sladdar in med cykeln.


Lite knöligt och ojämnt i kanten men det fixar jag sen. Får ta en bättre bild i morgon när den tidiga solen skiner här på framsidan.

Kram Lena!

1 kommentar:

  1. Åh, jisses, sicket slitjobb ni har gjort! Ni är verkligen beundransvärda!!!
    Ja, så fint det blir och säkert skönare med grusgång - men du får säkert rensa ändå - det får jag på min nyanlagda grusplan på torpet, trots markmatta och allt...!:) Ogräs är verkligen livskraftigt!
    Fortsatt lycka till!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera