tisdag 3 maj 2011

Blomflytt

En flytt gör att allt känns lite nytt!
Jag har flyttat massor och jag har gillat det...omväxlingen ger mig en kick. Nu gillar jag det här huset och platsen där det ligger och här har vi stannat i drygt tre år nu. Men det funkar ju bra för jag bygger ju och ändrar hela tiden så jag tillgodoser mitt omväxlingsbehov.
Ibland flyttas det ju också pga att man inte vet hur man vill ha det eller hittar bättre platser...för t.ex. möbler...som kan vandra runt ganska mycket hemma hos oss...men nu handlar det om blommor ute i trädgården.


Första sommaren köpte jag en massa olika rosor och fick för mig att jag skulle anlägga en underbar rosenberså...men det blev inte så fint i verkligheten som inne i mitt huvud...så...


Andra sommaren hade jag byggt ett plank och såg framför mig hur otroligt vackert det skulle vara med de blommande underverken längs med det. Så jag grävde upp rosorna i bersån och flyttade dem till en ny rabatt jag fixat vid planket. För sent insåg jag att planket som är i söder ger en tjock och mörk skugga längs hela den rosenrabatt jag just anlagt. Detta var ingenting rosorna gillade...så...


Nu...i helgen flyttade mina stackars rosor igen. Nu har de fått en härlig solig plats på en rad vid trädgårdslandet och jag hoppas att de gillar det så de äntligen får en chans att växa på sig lite mer.


Jag hittade violer som spritt sig oplanerat i gäsmattan. Jag älskar dem och fasade för vilken inverkan gräsklipparen skulle ha...så...de fick också flytta till trädgårdslandet nu.


Och smultronen blommar redan och allt känns underbart.
Välkommen Sommar!

Kram Lena!

1 kommentar:

  1. Ja, att ha en trädgård innebär ständig förändring, tycker jag och ibland fixar den till förändringen alldeles själv - det dyker upp saker man inte alls hade räknat med etc.!

    Hoppas att dina rosor trivs på sitt nya ställe!
    Nu håller vi tummarna för att värmen återvänder!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera