tisdag 18 oktober 2011

Leka med maten

Som om jag inte hade fullt upp redan, satte jag igång att "leka med maten" idag. Såg en rolig grej på Facebook för några veckor sen och ville överraska barnen.

Plockade fram spagetti och korv. Skar korven i bitar.


Stack spagettipinnarna genom korvbitarna.


Det tog en förfärlig tid och jag undrade nu vad jag höll på med...jag var ju mitt uppe i att lägga golv...men men...det här var ju kul...


Ner med alla igelkottkorvarna i en stor gryta med kokande vatten.


Efter tio minuter hade allt förvandlats till en mjuk, inte alls speciellt välsmakande, men ganska kul, maträtt.


Se vilken rolig mat...och om den är kul kan man stå ut med den tråkiga smaken...för barnens skull!


Och uppskattat blev det. Joy och Josef smaskade i sig med stor aptit och gladdes över min ansträngning i köket.

Kram Lena!

1 kommentar:

  1. Vilket bra och roligt tips. Ska prova med barnbarnen. Dom gillar ju lite bus./Christina

    SvaraRadera