fredag 10 oktober 2014

Måla färdigt

Hösten närmar sig och det gäller att hinna dra de sista penseldragen innan det blir för kallt. Målaren har gjort sitt och nu tar jag över och målar färdigt.


 Satte rollern på ett telskopskaft och kunde då stå tryggt på marken och nå så högt jag behövde. 

 Först en bra grundfärg. Jag använder Alcro System Vattenburen Grundfärg.

 Målaren gjorde klart all målning uppe på höjder jag inte kan nå. 

 Sen målade jag alla de nedre delarna. 

 Framsidan som här är färdig upptill och påbörjad med grundfärg nere. 

 Ville måla dörren blå.

 Jag blandade till den blå nyans jag ville ha..."allmogeblå"

 Dörren målad en gång...men den behöver målas minst en gång till. 

 Framsidan grundmålad nertill. 

 Framsidan färdig!

 Södersidan grundmålas.

 Den gamla färgen är matt och sliten.

 De nya brädorna och den nya altandörren står på tur.

 Vitt och fint blev det.

 Södersidan färdig hurra!

 Så ner med rollern i färghinken för hundrade gången...

...och till slut blev hela huset färdigmålat.
Jag använde Alcro Modern Oljefärg, vattenburen täckfärg för trä. 

Kram Lena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar