torsdag 11 augusti 2011

Juni 2011

HEJ Alla Underbara Människor!
Nu är jag stilla en liten stund vid datorn igen. Sommaren har varit...och är fortfarande...full av äventyr här hemma hos oss i lilla Halltorp.
Jag har levt med solen, barnen, blommorna, valparna, fjärilarna, kärleken, smultronen, regnet och alla andra underbara sommarföreteelser...så datorn har ensam väntat på mitt skrivbord.
Men nu är det tid att dela med sig av allt det goda;

 Vi stannade Hemma i Halltorp hela sommaren...vi hade ju valpar och här är ju så härligt, att resor inte kändes nödvändigt alls.

 Sheilas små gryn föddes den nionde och överraskade oss några dagar innan vi beräknat...underbara varelser.

 Vi hat njutit av nyponrosornas doft...

 ...och de hemlagade hamburgarnas smak...

 ...violerna skönhet...

 ...och nypotatisen till matjesill.

 Smultronskördar har varit rikliga hela sommaren och vi har mumsat i oss ofta och mycket...tillochmed kokat marmelad.

 ...och lekt konstverk.

 Fläderbusken gav tio liter saft...

 ...och Honungsrosen var bara underbar.

Jordgubbsskörden var skral och gav oss två bär var...

...så frukt fick inhandlas...

...och grönsaker för att fylla på energi till kroppen.

Med lek och bus fyllde vi sen på energi till själen...tack roliga poolen.

Jag byggde en hage till Sheilas valpar...

...och käkade Kina-takeaway på stan.

Vi har njutit av åkrar och ängar...

...av alla vilda blommor...

...och av söta fladdrande fjärilar.

Men Sheila och hennes underbara valpar har varit denna sommarens mjukaste, gosigaste äventyr.
För Joy...


...för Josef...

 
...och för Mig!!!

Kram Lena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar