onsdag 23 januari 2013

Flytta hem!

När barnen blir stora så flyttar de hemmifrån, och händer det något drastiskt i deras liv så brukar de behöva flytta hem igen under en tid...MEN hur ofta händer det att en mamma flyttar hem till sitt barn när det drastiska slår till. Så kan det i alla fall gå till i vår familj och det är ju helt fantastiskt att ha såna underbara barn.
Min äldsta dotter och hennes man har en hästgård en bit från stan och där finns en liten söt stuga som vi fick låna. TACK mina goa ungar!

 Stugan är inte större än att man skulle kunna ställa den i vardagsrummet i det Rosa Huset men finns det hjärterum så....

 Det var sommar och varmt och det fanns hästar. Här hemma med familjen, kändes som en perfekt plats att landa på och slicka sina sår.

 Inne i stugan fanns ett litet kök...som jag senare byggde om och målade.

 Det fanns ett rum...som jag senare byggde om och målade.

 Det fanns en brant trappa upp till loftet....

 ...och uppe på loftet fanns möjlighet för två rum till Joy och Josef.

Inte så högt i tak för en lång pojke men mysigt och lite som en koja...ett eget litet krypin.

 Så vi sorterade och satte undan, ute i ladan, det vi inte måste ha hela tiden. Flyttade in vid midsommartid och började fixa till det så det skulle kunna funka en tid.

 Målade om och inredde en trevlig och välkomnande entré.

 Byggde hyllor till snedväggarna i barnens rum på loftet. De hade inga garderober så de behövde hyllor med lådor till både kläder och annat. De målade sina väggar själva och jag köpte heltäckningsmatta.

 Joy inredde med sina möbler och saker och fick till det så himla mysigt. Josef målade sina väggar svarta och fixade en bra datorhörna så han var helnöjd också.

 Vi bodde in oss i köket med våra saker och det fungerade alldeles utmärkt...köket har aldrig varit det viktigaste rummet för mig så det har jag inte särskilt stora krav på, detta var bra för oss.

 Arbetsytor är däremot mycket viktiga, och plats för allt material jag behöver till mitt pyssel och fix.
Så en del av köket fick gå till det. Vi äter ändå alltid vid TVn, om man nu får säga så i vårt duktiga land.

 Rummet, the room, vardagsrum-sovrummet målade jag vitt och fyllde det med allt annat vi behövde. TV, soffor, soffbord, skrivbord, byråer, bokhyllor, klädskåp och säng. Rummet är 14 kvm så det var inte många cm golvyta kvar...men i stora delar av världen så bor de många fler på mycket mindre yta än det här. Allt handlar ju bara om inställning och vad man väljer att jämföra med...eller hur!!!


Här blev sååå mysigt och vi hade det sååå bra. Vi bodde här hela sommaren och en bit in på hösten och vi stortrivdes. Tack för lånet min gulliga flicka!
Ja, jag byggde sängen innan vi flyttade in. Det bygget kommer i nästa inlägg.

Kram Lena W

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar