fredag 18 januari 2013

Ett Rosa Drömhus

Det är nu nästan ett år sen jag sålde vårt älskade hus i Halltorp. Årstidsväxlingarna har hunnit ett varv medan jag hastat runt i mer och mindre givande projekt. De mer givande är de jag håller på med just nu, i vårt nya hus, där jag skapar ett nytt hem med all min kärlek. Givande projekt tilldrog sig också under sommaren i min dotters stuga på landet. Mindre givande blev ju de projekt som skulle bli den ljusnande framtid i ett Rosa Drömhus. Sorgen över det som brast och det som gått förlorat har börjat lägga sig och nu blickar vi frammåt med ny energi.
Men först en liten resa bakåt i tiden.

 Ett Rosa Drömhus

Huset var smutsigt, slitet och fläckvis alggrönt när vi flyttade in men vi tvättade hela huset och satte upp nytt staket och ny brevlåda. 

 På baksidan, en underbar stor trädgård med fruktträd och en massa rosor.

 Och en egen å med näckrosor.

Utsikten från husets baksida.

Entrén med järnkaminen.
 
Ytterdörren på framsidan.

Matsal och kök. Här målade vi om i matsalen.

 Matsal med fönster ut mot baksidan och ån.

 Kakelugnen i matsalen. Här byggde vi en vägg där det var en stor öppning in i ett annat rum.

 Utsikten från matsalen.

Köket fick nya vitvaror av oss. 
 
Sovrummet tapetserade vi och målade. Här är andra sidan av den vägg vi byggde.

 TV-rum på övervåningen som vi målade om.

 Hall på övervåningen.

 TV-rummet och in mot ett av sovrummen uppe som vi målade om.

 Sovrum 2 uppe.

 Badrum uppe.

Källaren var skruttig så den målade vi om.  

 Källare som vi skulle ha till gym.

 Gammal järnspis i källaren.

 Vindruvor i trädgården.

 Äppelträd i blom i trädgården.

Den vackra, stolta svanen som sakta gled förbi varje dag är säkert kvar i ån.
Huset och platsen är fantastiskt och det var så häftigt och spännande att få flytta dit och fixa lite med det. Jag kände mig lika stolt som svanen att få bo där. Det var underbart men kort och nu fylls det Rosa Drömhuset med nya vackra drömmar för det är underbara och gulliga människor som bor där nu.

Kram Lena W














1 kommentar:

  1. Fin återblick du ger! Hoppas du har det bra och att din framtid är ljus!/Lila-Christina

    SvaraRadera