fredag 22 februari 2013

Flytta hemmifrån

År 2012 blev flyttandets år för vår lilla familj. Vi har flyttat många gånger genom åren som gått innan men detta året flyttade vi tre gånger och det var väl lite i överkant.
Vi inledde året med att, i februari, sälja huset i Halltorp. Vi flyttade in i det Rosa Drömhuset i mitten av mars och blev så kortvariga där, att vi röjde undan flyttlådorna för att göra fint inför visningen till försäljningen. Under sommaren sålde vi det huset också och "flyttade hem" till Jonna och Kristoffer i deras lillstuga på gården. I oktober köpte vi sen vårt nuvarande hus i Ljungbyholm och "flyttade hemmifrån" in i det i slutet av november.
Mäklarens bilder.

 Framsidan av vårt nya lilla hus. Inte så himla vackert men det kommer det att bli så småningom...behöver bara ge det en massa kärlek och näring med penslar vektyg och en stor dos kreativitet.

 Baksidan och södergaveln.

Här finns också ett fint litet uthus och ett garage.

 En stor underbar trädgård med Äppelträd som har två sorters Äpplen på samma träd...ympat. Här finns Päron, Körsbär, Vinbär, Hallon och Vindruvor. Ett träd som jag önskat mig i många år är Häggmispel och nu har jag två stycken...det är bra!

 Köket.

 Köket.

 Vardagsrummet.

 Matsal...som blivit mitt sovrum.

 Hall/korridor på övervåningen.

 Joys rum.

Josefs rum.
 Pysselrum och Gästrum.

Badrum.

Ja...här finns ju, som ni ser, en hel del att fixa med...precis som jag vill ha det. Hur hemskt vore det inte, för mig, att flytta in i ett nybyggt eller nyrenoverat hus där andra har fixat allt, som de ville ha det. Näää, för mig är detta det perfekta huset med massor av potential, att bli hur fint som helst. Här finns nämnligen ett friskt hus med ok tak, inredningsbar källare, murstock och skorsten, vattenburet värmesystem och bara tre år gammal luft/vattenpump, tillräckligt många rum och lagom stor boendeyta för oss, uthus, garage och en härlig trädgård. Allt detta är också placerat på exakt den plats vi just nu helst ville bo...så TACK för att just vi fick flytta in här.
Nu gäller det bara för mig att försöka ta det lite lugnt och inte kasta mig över allting på en gång och börja hetsrenovera. Jag ska ta ett rum i taget, tänka noga igenom hur vi vill ha det och ta det lugnt och vila lite ibland...kanske!

Kram Lena W

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar