fredag 23 september 2011

Sol i Drivved

Sol är en eftertraktad bristvara på våra breddgrader och vi reser som aldrig förr i jakten på solen.
Den är underbar när den går upp och den är underbar när den går ner. Solen är underbar när den står som högst på himmelen och Midnattssolen uppe i norr är det mest underbara jag sett.

Drivved är underbart. Att sakta promenera längs en stormig strand och leta strandfynd är underbart. Men efter en bit kan det bli tungt och besvärligt när jag kommit till en riktigt givande strandbit. Jag vill ta dem med mig allihop. Varje snäcka, varje sten och varje träbit, liten som stor, så otroligt vackert slipade av havet.

Mina "strandförråd" är alltid fulla och när jag byggde altanen passade jag på att kombinera min soldyrkan med min strandlängtan. Jag skapade en Sol i Drivved på en av fönsterplatserna så nu har vi alltid en illusion av solljus dygnet runt, året runt.










Ja...sol och drivved är underbara ting...men underbart är också att få bygga som man vill...och det får man ju...eller hur!!!

Kram Lena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar